Type Here to Get Search Results !

  

 


 


 


Κυκλοφοριακό κομφούζιο στην Ηγουμενίτσα: Διπλοπαρκαρισμένα, διαγραμμίσεις χωρίς σήμανση και η απόλυτη ανάγκη για περιφερειακή οδό




Ασφυκτική παραμένει η κατάσταση στους δρόμους του κέντρου της Ηγουμενίτσας, με την οδό Κύπρου και την παραλιακή οδό  να θυμίζουν καθημερινά σκηνικό κυκλοφοριακού αδιεξόδου. Η απουσία περιφερειακής χάραξης, η διέλευση βαρέων οχημάτων μέσα από την πόλη και η ανεξέλεγκτη στάθμευση, συνθέτουν ένα σκηνικό ταλαιπωρίας για οδηγούς, κατοίκους και επισκέπτες.


Η διπλοστάθμευση έχει γίνει καθημερινό φαινόμενο, με οχήματα να μπλοκάρουν τις λωρίδες κυκλοφορίας, καθιστώντας δύσκολη σε κάποιες περιπτώσεις αδύνατη, τη διέλευση, ειδικά όταν στην κυκλοφορία εμπλέκονται και μεγάλα φορτηγά ή βυτιοφόρα.


Μέσα σε αυτό το ήδη επιβαρυμένο περιβάλλον, προστέθηκαν πρόσφατα νέες κίτρινες-πορτοκαλί διαγραμμίσεις, οι οποίες δημιουργούν ακόμη μεγαλύτερη σύγχυση. Πρόκειται για υποτιθέμενες «ειδικές θέσεις στάθμευσης», που οριοθετούνται με γραμμές και κορίνες, χωρίς όμως καμία απολύτως κατακόρυφη σήμανση – ούτε πινακίδες, ούτε πληροφοριακά στοιχεία.


Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η οριζόντια σήμανση δεν επαρκεί από μόνη της. Οι θέσεις ειδικής χρήσης πρέπει υποχρεωτικά να συνοδεύονται από αντίστοιχες πινακίδες, ώστε να θεωρούνται λειτουργικές και δεσμευτικές. Χωρίς αυτές, επικρατεί νομική ασάφεια και λειτουργική σύγχυση, με επιπτώσεις στην καθημερινότητα των οδηγών αλλά και στη συνολική εικόνα της πόλης.




Η Ηγουμενίτσα δεν χρειάζεται πρόχειρες διαγραμμίσεις, αλλά ολοκληρωμένο κυκλοφοριακό σχεδιασμό


Η πόλη δεν αντέχει άλλη παράταση στο ίδιο πρόβλημα. Το κυκλοφοριακό στην Ηγουμενίτσα δεν λύνεται με αποσπασματικά μέτρα και ασαφείς γραμμές στο έδαφος. Χρειάζονται δομικές παρεμβάσεις, με επίκεντρο τη δημιουργία περιφερειακής οδού, τη ρύθμιση της διέλευσης βαρέων οχημάτων, την οργανωμένη στάθμευση και την καθαρή σήμανση με σεβασμό στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τον πολίτη.


Η συζήτηση για το μέλλον της πόλης πρέπει να ξεφύγει από τις γραμμές στο πεζοδρόμιο και να περάσει επιτέλους σε ουσιαστικό σχεδιασμό και εφαρμογή.


Top Post Ad


Bottom Post Ad