Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε το βράδυ της Τετάρτης από τη Βουλή το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που αφορά τις Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης και φέρνει σημαντικές τροποποιήσεις στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών στα Γενικά Λύκεια.
Μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ρυθμίσεις που επηρεάζουν άμεσα τον τρόπο προαγωγής και απόλυσης, κυρίως για τους μαθητές που δεν συγκεντρώνουν τον απαιτούμενο γενικό μέσο όρο (ΓΜΟ).
Τι αλλάζει για τους μαθητές της Γ' Λυκείου
Οι μαθητές της Γ' Λυκείου που δεν επιτυγχάνουν ΓΜΟ 10 προβλέπεται να συμμετέχουν σε ειδική εξεταστική περίοδο τον Ιούνιο, με δυνατότητα επαναληπτικής εξέτασης και τον Σεπτέμβριο. Σε περίπτωση αποτυχίας και στις δύο φάσεις, δεν απαιτείται η επανεγγραφή στην τάξη – οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε μελλοντικές εξετάσεις για την απόκτηση του απολυτηρίου τους.
Νέα διαδικασία προαγωγής για την Α' και Β' Λυκείου
Για τις πρώτες δύο τάξεις του Λυκείου, οι μαθητές που δεν συγκεντρώνουν ΓΜΟ 10 θα συμμετέχουν σε γραπτές και προφορικές εξετάσεις εντός του πρώτου δεκαημέρου του Σεπτεμβρίου. Εφόσον δεν καταφέρουν να πιάσουν τη βάση και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις, θα επαναλαμβάνουν τη χρονιά.
Διαχωρισμός μαθημάτων και διαφορετικές διαδικασίες εξέτασης
Τα μαθήματα της Γ’ Λυκείου χωρίζονται σε δύο κατηγορίες:
-
Ομάδα Α’: Περιλαμβάνει τα μαθήματα που εξετάζονται γραπτώς στις τελικές εξετάσεις, όπως η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Μαθηματικά, η Ιστορία, καθώς και όλα τα μαθήματα Προσανατολισμού.
-
Ομάδα Β’: Αφορά τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας και τα μαθήματα επιλογής.
Για τα μαθήματα της Ομάδας Α’, αν κάποιος μαθητής λάβει βαθμό κάτω από τη βάση, θα μπορεί να εξεταστεί ξανά σε ειδική εξεταστική, η οποία θα είναι γραπτή και θα διεξάγεται σύμφωνα με τις προδιαγραφές των προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων.
Αντίθετα, τα μαθήματα της Ομάδας Β’ θα εξετάζονται αποκλειστικά προφορικά. Η προφορική αξιολόγηση θα διενεργείται από τριμελή επιτροπή εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας. Ο μέσος όρος των δύο εξεταστών θα καθορίζει τον τελικό βαθμό του μαθητή στο συγκεκριμένο μάθημα.