Νέες αίθουσες, περισσότερα έργα στην Ουφίτσι

0


Φιλότεχνη απολαμβάνει τον πίνακα «Η Λήδα και ο κύκνος» του Γιάκοπο Τιντορέτο, που εκτίθεται σε μία από τις 14 νέες αίθουσες της Ουφίτσι στη Φλωρεντία.

Χαράς ευαγγέλια για τους φιλότεχνους, καθώς θα μπορούν τώρα με μία επίσκεψη στη Φλωρεντία να απολαύσουν περισσότερα έργα τέχνης. Το Ανάκτορο της Φλωρεντίας, όπου στεγάζεται η Πινακοθήκη Ουφίτσι, μία από τις παλαιότερες του κόσμου, γεμάτη ανεκτίμητους θησαυρούς, ανοίγει τις πύλες του προσφέροντας στο κοινό νέες αίθουσες τις οποίες αφιερώνει σε ζωγράφους του 16ου και 17ου αιώνα. Η Ουφίτσι ανακαινιζόταν επί έναν χρόνο με την αρωγή ιδιωτών δωρητών.

Ειδικότερα, οι 14 ολοκαίνουργιες αίθουσες, οι οποίες εκτείνονται σε περισσότερα από 1.100 τ.μ., θα φιλοξενήσουν 105 έργα τέχνης καλλιτεχνών της Βενετίας και της Φλωρεντίας, ανάμεσά τους του Τιτσιάνο και του Τιντορέτο. Μέχρι σήμερα αυτοί οι πίνακες φυλάσσονταν στις αποθήκες του μουσείου και περίπου το ένα τρίτο αυτών δεν είχε εκτεθεί για αρκετά χρόνια στο κοινό.

«Ολα αυτά τα αριστουργήματα επιστρέφουν για να παρουσιαστούν στις ευρύχωρες αίθουσες της Ουφίτσι, οι οποίες μπορούν να δεχθούν μεγάλο αριθμό επισκεπτών. Στην πραγματικότητα είναι σαν ένα δεύτερο νέο μουσείο να έχει ανοίξει μέσα στην Πινακοθήκη», δήλωσε ο διευθυντής της, Γερμανός Αϊκε Σμιτ.

Η «Αφροδίτη του Ουρμπίνο», που απεικονίζει μία νεαρή γυμνή γυναίκα η οποία σχετίζεται με την Αφροδίτη, ξαπλωμένη σε ανάκλιντρο, να κοιτάζει κατάματα τον θεατή, δεσπόζει σε μια αίθουσα μαζί με δύο ακόμη πίνακες. Ο πίνακας του Τιτσιάνο είναι ένα από τα διασημότερα έργα σε καμβά που εκτίθενται στο νέο τμήμα της Πινακοθήκης της Φλωρεντίας.

Τα χρώματα των ανακαινισμένων αιθουσών επιλέχθηκαν για να αντιπροσωπεύουν τα έργα που φιλοξενούν: πράσινο εμπνευσμένο από τα υφάσματα και τις ταπισερί που απεικονίζονται σε πολλούς πίνακες της βενετσιάνικης Αναγέννησης και σκούρο γκρίζο για τη φλωρεντινή σχολή, παραπέμποντας στις πέτρες που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή της ίδιας της Πινακοθήκης.

Ο πελώριος πίνακας «Madonna del Popolo» του Φερεντίνο Μπαρότσι, φιλοτεχνημένος ανάμεσα στο 1575 και το 1579, έχει τοποθετηθεί στην αίθουσα «Pillar», της οποίας οι ανοικτές αποχρώσεις στους τοίχους παραπέμπουν σε εκκλησία. Η αίθουσα φιλοξενεί επίσης συλλογή έργων θρησκευτικής τέχνης της περιόδου της Αντιμεταρρύθμισης.

Το συνολικό κόστος της ανακαίνισης ανήλθε σε περίπου 700.000 ευρώ. Το ποσό περιλαμβάνει 100.000 δολάρια για την αίθουσα της «Αφροδίτης του Ουρμπίνο», τα οποία δόθηκαν από τη μη κερδοσκοπική οργάνωση Friends of the Uffizi Galleries. Eπίσης, το ποσό των 13.500 ευρώ συνεισέφερε η Αμερικανίδα Τρις Σαββίδη προκειμένου να ανακαινιστεί η «Αγία Οικογένεια» του Λορέντσο Λότο, φιλοτεχνημένη το 1534. Tέλος, να σημειωθεί ότι η ανακαίνιση των αιθουσών του 16ου αιώνα είναι η πιο πρόσφατη μιας μακράς σειράς ανάλογων εργασιών τα τελευταία χρόνια, που περιλαμβάνουν επίσης τις αίθουσες «Λεονάρντο» και τις αίθουσες του 17ου αιώνα.


kathimerini.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here