Συνεχίζεται η ταλαιπωρία των επιβατών του μετρό

0


Τα γκισέ στους περισσότερους σταθμούς του μετρό είναι κλειστά, με αποτέλεσμα στα λίγα που λειτουργούν να δημιουργούνται ουρές.

Τα παλαιά εκδοτικά μηχανήματα επιστρατεύει ο ΟΑΣΑ με στόχο να καλύψει την αυξημένη ζήτηση ηλεκτρονικών εισιτηρίων αμβλύνοντας (κάπως) τη… χρόνια ταλαιπωρία των επιβατών. Ο μη επαρκής αριθμός μηχανημάτων, σε συνδυασμό με το «λουκέτο» στην πλειονότητα των εκδοτηρίων σε σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού, καθιστούν ακόμη τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου προβληματική. Αρχικώς ξηλώθηκαν ορισμένα εκδοτικά μηχανήματα από σταθμούς του τραμ, που κρίθηκε ότι εμφανίζουν περιορισμένη επιβατική κίνηση, και τοποθετήθηκαν σε σταθμούς του μετρό. Στη συνέχεια όλες οι ελπίδες είχαν επικεντρωθεί στην αναβάθμιση των παλαιών εκδοτικών μηχανημάτων, σχέδιο το οποίο παίρνει σάρκα και οστά ύστερα από ένα χρόνο. Η ανάγκη για… μετακόμιση μηχανημάτων από το τραμ στο μετρό ήταν αποτέλεσμα της αστοχίας στον σχεδιασμό του συστήματος, για το οποίο αποφασίστηκε αρχικώς η τοποθέτηση μικρότερου αριθμού αυτόματων μηχανημάτων από τις πραγματικές ανάγκες.

Ενας χρόνος λειτουργίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου είχε να επιδείξει ουρές εντός των σταθμών, απίστευτη ταλαιπωρία επιβατών και εργαζομένων και πλημμελή ενημέρωση του κοινού από τον ΟΑΣΑ. Το παραπάνω διάστημα φαίνεται ότι δεν υπήρξε επαρκές, ούτε για την εταιρεία να καλύψει τα όποια κενά εντοπίζονται στην πράξη αλλά κρύβονται στα χαρτιά ούτε για τους επιβάτες να ενημερωθούν επαρκώς. Στο μεταξύ, το γεγονός ότι επελέγη η σταδιακή λειτουργία του συστήματος έχει φέρει τους επιβάτες αντιμέτωπους συνεχώς με νέα δεδομένα.

Το κυριότερο πρόβλημα αφορά την εύρεση ηλεκτρονικών εισιτηρίων. Εκφράζονται παράπονα ότι τα εκδοτικά μηχανήματα καθυστερούν, ενώ σύγχυση προκαλεί το γεγονός ότι υπάρχουν περιορισμοί στα χαρτονομίσματα που αυτά δέχονται. Η σύνδεση της αξίας του εισιτηρίου με το χαρτονόμισμα που δέχεται το μηχάνημα έχει προκαλέσει σοβαρή ταλαιπωρία στους επιβάτες, οι οποίοι ελλείψει εκδοτηρίων δεν μπορούν να προμηθευτούν εισιτήρια εάν δεν διαθέτουν το ακριβές –ή σχεδόν ακριβές– αντίτιμο. Στο μεταξύ, παραμένουν τα προβλήματα για επιβάτες που θέλουν να κάνουν χρήση των λεωφορείων, για παράδειγμα, και δεν βρίσκονται κοντά σε σταθμούς του μετρό, καθώς λόγω περιορισμένων σημείων πώλησης δεν έχουν πρόσβαση σε εισιτήρια.

Η πολυπόθητη όμως αναβάθμιση των παλαιών μηχανημάτων έκδοσης (INDRA) φαίνεται ότι θα αποτελέσει σύντομα πραγματικότητα. Η διαδικασία καθυστέρησε σημαντικά, καθώς από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου τον Οκτώβριο του 2017 κατέστη σαφές ότι αυτά πρέπει να τεθούν στην υπηρεσία των επιβατών. Ετσι ξεκίνησε αρχικώς η καταγραφή τους και στη συνέχεια η ανάθεση στην τεχνική εταιρεία της αναβάθμισης του λογισμικού τους. Σημειώνεται ότι η αναβάθμιση δεν ήταν εφικτή για όλα τα εκδοτικά μηχανήματα του χάρτινου εισιτηρίου παρά μόνο στα νεότερα, τα οποία μπορούν να υποστούν επεξεργασία του λογισμικού τους. Οι πληροφορίες από τον ΟΑΣΑ θέλουν την καθυστέρηση να οφείλεται στην ανάδοχο εταιρεία, η οποία για άγνωστο λόγο δεν τήρησε τις αρχικές προσδοκίες χωρίς όμως να υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα. Σύμφωνα μάλιστα με σχετικές δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, μέσα στο επόμενο διάστημα τα εν λόγω μηχανήματα θα τεθούν σε λειτουργία. Τα παλιά εκδοτικά μηχανήματα δεύτερης γενιάς (INDRA) βρίσκονται εδώ και ένα χρόνο περίπου σε διαδικασία αναβάθμισης προκειμένου να εκδίδουν και να επαναφορτίζουν ηλεκτρονικά εισιτήρια και κάρτες. Η ανάθεση της αναβάθμισης φαίνεται ότι έγινε τον Μάιο του 2018, ενώ η ανάγκη για αύξηση των μηχανημάτων είχε επισημανθεί από τον ΟΑΣΑ μήνες νωρίτερα.

Πληροφορίες της Κ» αναφέρουν επίσης ότι εκτός από την αναβάθμιση των παλαιών μηχανημάτων, εκκρεμεί και η ενημέρωση του λογισμικού των νέων μηχανημάτων ώστε να μειωθεί ο χρόνος που απαιτείται για να εξυπηρετηθεί ο επιβάτης. Από την πλευρά του ο ΟΑΣΑ σημειώνει πως μέσα στους επόμενους μήνες θα συνεχίσουν να γίνονται απαραίτητες βελτιώσεις του συστήματος –ενδεχομένως και με αλλαγές στους τύπους των εισιτηρίων– ανάλογα με τα δεδομένα που θα συλλεχθούν σχετικά με τις μετακινήσεις των επιβατών.

Τα μειωμένα

Πρόσθετο πρόβλημα προκαλεί η απόφαση για διάθεση μειωμένων εισιτηρίων μόνο μέσω της χρήσης προσωποποιημένης κάρτας. Μέχρι πρότινος δεν ήταν εφικτή η προμήθειά τους από αυτόματο μηχάνημα αλλά μόνο από εκδοτήρια σταθμών. Πλέον για να προμηθευτεί κανείς μειωμένο εισιτήριο (ΑμεΑ, παιδιά, φοιτητές, πολύτεκνοι κ.α.) πρέπει να διαθέτει προσωποποιημένη κάρτα απεριορίστων διαδρομών, την οποία θα «φορτίζει» με μειωμένα εισιτήρια. Αυτό προκαλεί αντιδράσεις, καθώς υπάρχουν κατηγορίες πολιτών όπως π.χ. τα μικρά παιδιά ή οι επισκέπτες της πόλης (δικαιούχοι μειωμένου εισιτηρίου) που δεν αποτελούν συστηματικούς χρήστες, δεν διαθέτουν προσωποποιημένη κάρτα και δεν έχουν πλέον τρόπο να προμηθευτούν τα εισιτήρια μειωμένης αξίας που δικαιούνται. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, έχουν εκδοθεί 88.000 προσωποποιημένες κάρτες σε άτομα άνω των 65 ετών, 101.000 σε φοιτητές και 7.000 σε πολύτεκνους.


Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here