Διαγωνισμός για άγονα αεροπορικά δρομολόγια

0


Η απόφαση του υπουργείου Μεταφορών προβλέπει ότι κατά την εκτέλεση των δρομολογίων παροχής δημόσιας υπηρεσίας δεν επιτρέπεται η προσθήκη άλλων ενδιάμεσων σταθμών.

Στη διατήρηση του καθεστώτος επιδότησης αεροπορικών γραμμών προχωρεί το υπουργείο Μεταφορών, θέτοντας ωστόσο αυστηρότερα κριτήρια. Με δεδομένο το πρόσφατο λουκέτο στην Astra Airlines τον περασμένο Νοέμβριο, η οποία είχε αναλάβει την εκτέλεση δύο άγονων δρομολογίων και άφησε εκτεθειμένους τους επιβάτες των γραμμών Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά και Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία, το υπουργείο Μεταφορών προχωρεί στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για το σύνολο των επιδοτούμενων αεροπορικών γραμμών, που καθορίστηκαν σε 12, θέτοντας παράλληλα προϋποθέσεις. Μπορεί τα δύο δρομολόγια της Astra Airlines που έμειναν «στον αέρα» να ανέλαβε άλλος αερομεταφορέας, ωστόσο μέχρι το οριστικό λουκέτο της εταιρείας οι επιβάτες βίωσαν σημαντικές αναταράξεις και ανακολουθίες στο πτητικό έργο της, γεγονός που είχε προκαλέσει και την παρέμβαση της ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας).

Στην προκήρυξη των διαγωνισμών για τις άγονες γραμμές περιλαμβάνονται και οι μέγιστες τιμές του ναύλου ανάλογα με την περίοδο εκτέλεσης του δρομολογίου, καθώς και η ελάχιστη συχνότητα εκτέλεσης πτήσεων. Οι 12 άγονες γραμμές (Αθήνα – Σκιάθος, Αθήνα – Ικαρία, Αθήνα – Σύρος, Αθήνα – Λέρος, Αθήνα – Αστυπάλαια, Αθήνα – Κάλυμνος, Αθήνα – Σκύρος, Θεσσαλονίκη – Σάμος, Θεσσαλονίκη – Χίος, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος και Ρόδος – Καστελλόριζο) θα ανατεθούν από την 1η Οκτωβρίου 2020 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2024 και θα επιδοτηθούν με 24,6 εκατ. ευρώ, ποσό που αναλογεί στη σχετική πίστωση του υπουργείου Μεταφορών. Ως προς τους ναύλους που ορίζει η σχετική απόφαση, διαμορφώνονται σε διαφορετικό ύψος ανάλογα με την περίοδο εκτέλεσης του δρομολογίου, ως εξής: Αθήνα – Σκιάθος και Αθήνα – Ικαρία (από 60 έως 75 ευρώ), Αθήνα – Σύρος (από 55 έως 70 ευρώ), Αθήνα – Λέρος και Αθήνα – Αστυπάλαια (από 65 έως 80 ευρώ), Αθήνα – Κάλυμνος (από 70 έως 90 ευρώ), Θεσσαλονίκη – Χίος (από 70 έως 85 ευρώ), Αθήνα – Σκύρος (από 50 έως 65 ευρώ), Θεσσαλονίκη – Σάμος (από 80 έως 95 ευρώ), Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα (από 85 έως 100 ευρώ), Ρόδος – Κάσος (από 45 έως 60 ευρώ), Ρόδος – Κάρπαθος (από 40 έως 55 ευρώ), Κάρπαθος – Κάσος (από 35 έως 45 ευρώ) και Ρόδος – Καστελλόριζο (από 40 έως 55 ευρώ). Σημειώνεται ότι τα παραπάνω ποσά αντιστοιχούν στον καθαρό ναύλο του εισιτηρίου και όχι στην τελική τιμή για τον επιβάτη, που περιλαμβάνει τέλη και φόρους. 

Σε περίπτωση που τα αεροσκάφη των εταιρειών που αναλαμβάνουν κάποιο άγονο δρομολόγιο δεν διαθέτουν την απαιτούμενη χωρητικότητα για την κάλυψη του ελάχιστου αριθμού προσφερόμενων θέσεων εβδομαδιαίως, οι συχνότητες πτήσεων μπορούν να αυξηθούν αναλόγως.

Σε περίπτωση που οι πτήσεις δεν εκτελεσθούν λόγω μετεωρολογικών συνθηκών, θα πρέπει να εκτελούνται κατά τις αμέσως επόμενες ημέρες, με τρόπο που να ικανοποιείται η εβδομαδιαία ζήτηση, λαμβάνοντας υπόψη τις ελάχιστες εβδομαδιαίως προσφερόμενες θέσεις. Σε περίπτωση μη αναπλήρωσης της πτήσης που δεν εκτελέστηκε λόγω μετεωρολογικών συνθηκών, ο αερομεταφορέας θα καταβάλει στην ΥΠΑ ποσό 10.000 ευρώ. Η απόφαση του υπουργείου Μεταφορών προβλέπει ότι κατά την εκτέλεση των δρομολογίων παροχής δημόσιας υπηρεσίας δεν επιτρέπεται η προσθήκη άλλων ενδιάμεσων σταθμών. Οσον αφορά τα ωράρια και τις μέρες εκτέλεσης των δρομολογίων, οι αφίξεις/αναχωρήσεις των δρομολογίων προς/από τα αεροδρόμια μη εικοσιτετραώρου λειτουργίας θα πρέπει να πραγματοποιούνται πριν από τις 18.30 κατά τη χειμερινή περίοδο και πριν από τις 21.00 κατά τη θερινή περίοδο. Τα δρομολόγια της Παρασκευής και της Κυριακής θα πρέπει να πραγματοποιούνται απογευματινές ώρες. Στις περιπτώσεις εκτέλεσης 2 ή 3 εβδομαδιαίων δρομολογίων, αυτά δεν πρέπει να εκτελούνται σε συνεχόμενες ημέρες της εβδομάδας.


kathimerini.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here