Στα άδυτα του νέου κινητήρα Firefly της FCA

0

Με την παρουσίαση της νέας οικογένειας Turbo βενζινοκινητήρων FireFly, η FCA (λέγε με Fiat) ισχυρίζεται ότι, δημιούργησε το πιο προηγμένο μηχανικό σύνολο της κατηγορίας. Μια ματιά στα ενδότερα του νέου κινητήρα αποκαλύπτει εκτός από την υψηλή τεχνολογία και τα μοναδικά του πλεονεκτήματα.

Στον νέο Turbo βενζινοκινητήρα FireFly που παρουσιάστηκε στο νέο 500Χ, οι μηχανικοί της FCA χρησιμοποίησαν, τόσο δοκιμασμένες λύσεις του ομίλου, όσο και νέες τεχνολογίες, δημιουργώντας (όπως λένε) τον πλέον προηγμένο κινητήρα της κατηγορίας. Μια ματιά στα ενδότερα της νέας γενιάς κινητήρων αποκαλύπτει, τόσο τα ξεχωριστά του χαρακτηριστικά, όσο και τα πλεονεκτήματα που αυτά προσφέρουν.

Έξυπνη αρχιτεκτονική = Χαμηλό βάρος και υψηλή αποδοτικότητα

Ο σχεδιασμός της νέας γενιάς κινητήρων έχει δημιουργηθεί γύρω από την πιο αποδοτικά δυνατή αρχιτεκτονική όπου κάθε κύλινδρος έχει χωρητικότητα 0,33 λίτρων. Αποτέλεσμα ένας 3κυλινδρος κινητήρας 1.0 λίτρου και ένας 4κυλινδρος χωρητικότητας 1,33 λίτρων. Κοινός παρανομαστής η υψηλή απόδοση (120 και 150 ίπποι αντίστοιχα), αλλά και το εξαιρετικά χαμηλό βάρος (μόλις 93 κιλά για το μπλοκ). Το σύνολο του κινητήρα είναι κατασκευασμένο από κράμα αλουμινίου, ενώ ειδικότερα η κεφαλή έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Teksid και είναι κατασκευασμένη με χρήση χύτευσης υψηλής πίεσης. Παράλληλα, η βάση του κινητήρα έχει εξελιχθεί ώστε να παρέχει τον καλύτερο συνδυασμό αντοχής, χαμηλών κραδασμών και χαμηλού βάρους.

Προηγμένο σύστημα τροφοδοσίας = Κορυφαία απόδοση και οικονομία καυσίμου

Σε συνδυασμό με την έξυπνη αρχιτεκτονική, το προηγμένο σύστημα τροφοδοσίας προσφέρει εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας (χαμηλή στάθμη θορύβου, απουσία κραδασμών, κτλ.) ακόμα και στην περίπτωση του 3κυλινδρου συνόλου. Το πρωτοποριακό σύστημα MultiAir (αποκλειστικότητα της FCA) εξελίχθηκε στην 3 γενιά του, προσφέροντας ακόμα υψηλότερη απόδοση μέσω της καλύτερης «αναπνοής» του κινητήρα.  Μέσω του ελέγχου του χρονισμού – βυθίσματος των βαλβίδων εισαγωγής, το σύστημα MultiAir III βελτιώνει την ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές, αλλά και την απόδοση υπό υψηλό φορτίο, όπου μέσω της καθυστέρησης του κλεισίματος των βαλβίδων μειώνει τα φαινόμενα προ-ανάφλεξης με αποτέλεσμα καλύτερη λειτουργία, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, αλλά και αυξημένη διάρκεια ζωής.

Παράλληλα η χρήση αρκετών προηγμένων τεχνικών χαρακτηριστικών, όπως ο εξελιγμένος άμεσος ψεκασμός, ο στροβυλοσυμπιεστής (turbo) χαμηλής αδράνειας με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακούφισης, κ.α.,  συνεισφέρουν στην αυξημένη απόδοση και την άνεση, αλλά και την άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού.

Νέο λογισμικό και σύστημα διαχείρισης ρύπων = Αξιοπιστία και φιλικότητα προς το περιβάλλον

Στην περίπτωση της νέας γενιάς κινητήρων FireFly η Fiat χρησιμοποίησε τις πλέον σύγχρονες εφαρμογές τόσο σε επίπεδο λογισμικού, όσο και συστημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Οι κινητήρες είναι προδιαγραφών Euro 6/D-TEMP και εφοδιάζονται με φίλτρο μικροσωματιδίων. Παράλληλα κατά την εξέλιξη τους ολοκληρώθηκαν περισσότερες από 75.000 ώρες δοκιμών σε προσομοιωτή, καθώς και 60.000 ώρες εξέλιξης με πραγματικά οχήματα που κάλυψαν 5 εκατομμύρια χλμ. σε όλο τον κόσμο, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί κορυφαίο επίπεδο αντοχής και αξιοπιστίας.

Σχεδιαστική ευελιξία = Δυνατότητες μελλοντικών εξελίξεων

Έχοντας σχεδιαστεί εξαρχής για να συνδυάζεται με υβριδικά συστήματα, ο κινητήρας FireFly, διαθέτει όλη τη σχεδιαστική ευελιξία ώστε να διατηρεί τα κατασκευαστικά του πλεονεκτήματα σε μεγάλο βάθος χρόνου.  Παράλληλα ο έξυπνος σχεδιασμός και η υψηλή αξιοποίηση κοινών τμημάτων επιτρέπει την παραγωγή διαφόρων εκδόσεων του κινητήρα στην ίδια γραμμή παραγωγής, με σημαντικά οφέλη για το κόστος, την αξιοπιστία, αλλά και το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα της παραγωγικής διαδικασίας.

Νίκος Τσάδαρης


Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here