Χάμιλτον: Στον δρόμο για την κορυφή

0

Ο Λιούις Χάμιλτον είναι και μαθηματικά Πρωταθλητής στη Formula 1 για το 2018. Η τέταρτη θέση που κατέκτησε στο Grand Prix του Μεξικού ήταν αρκετή για να του χαρίσει τον τίτλο, αφήνοντας πίσω του Σεμπάστιαν Φέτελ.

Η κατάκτηση αυτού του τίτλου όμως ήταν ξεχωριστή. Ο Βρετανός πιλότος έφτασε τα 5 πρωταθλήματα, όσα έχει και ο θρύλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, Χουάν Μανουέλ Φάντζιο. Μπροστά από τον Χάμιλτον πλέον βρίσκεται μονάχα ο Μίχαελ Σουμάχερ με 7 τίτλους.

Από χτες (28/10), όταν και οριστικοποιήθηκε η υπόθεση τίτλος, έχουν ξεσπάσει στο διαδίκτυο συζητήσεις επί συζητήσεων για το αν ο οδηγός της Μερσέντες αξίζει να βρίσκεται ανάμεσα στους κορυφαίους όλων των εποχών. Τα φόρουμ και τα social media έχουν κατακλειστεί από σχόλια για την καριέρα του Λιούις Χάμιλτον. Κατά κύριο λόγο ο κόσμος έχει χωριστεί σε οπαδούς του Βρετανού καιhaters που κρίνουν με βάση το συναίσθημα.

Αν αφήσουμε στην άκρη το συναίσθημα όμως, μπορεί ο Χάμιλτον να συγκριθεί με τους κορυφαίους; Είναι αρκετά όσα έχει καταφέρει μέχρι τώρα για τον κατατάξουν στο πάνθεον του «μαγικού» κόσμου της Formula 1;

Μία σύγκριση με τον Φάντζιο είναι ουσιαστικά αδύνατη να γίνει από πολλές απόψεις. Ο Αργεντίνος αγωνίστηκε μόλις για 8 σεζόν, σε τελείως διαφορετικές εποχές.  Μία σύγκριση με τον Μίχαελ Σουμάχερ θα ήταν σίγουρα πιο εφικτή. Ας δούμε τι λένε τα στατιστικά λοιπόν.

Τίτλοι

Μ. Σουμάχερ 7 (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)
Λ. Χάμιλτον 5 (2008, 2014, 2015, 2017, 2018)

Νίκες σε Grand Prix

Μ. Σουμάχερ 91 νίκες σε 308 αγώνες (29,95%)
Λ. Χάμιλτον  71 νίκες σε 227 αγώνες (31,28%)

Ο Βρετανός υπολείπεται σε νίκες από τον Σουμάχερ, αλλά έχει και αρκετά λιγότερους αγώνες. Οι 81 αγώνες λιγότεροι ισοδυναμούν πάνω κάτω με τέσσερις σεζόν της Formula 1. Ο Χάμιλτον όμως έχει μεγαλύτερο ποσοστό νικών από τον Γερμανό. Είναι αυτό όμως, δείγμα ανωτερότητας σε βάθος χρόνου ή το μονοθέσιο κάνει την διαφορά ανάμεσα στους δύο οδηγούς; Ας δούμε μερικά στατιστικά από τις σεζόν των δύο πιλότων.

Ο Μίχαελ Σουμάχερ πήρε στο νήμα το Πρωτάθλημα δύο φορές, που είναι ένα σαφές δείγμα του ανταγωνισμού για τις συγκεκριμένες σεζόν.

Το 1994 ο Γερμανός συγκέντρωσε 92 βαθμούς, με τον Ντέιμον Χιλ να μένει μόλις έναν βαθμό πίσω στους 91. Εκτός αυτού η Benetton στην οποία αγωνιζόταν ο Σουμάχερ δεν πήρε το πρωτάθλημα κατασκευαστών, μένοντας 15 βαθμούς πίσω από την Γουίλιαμς.

Το 2003 ήταν ακόμη μία χρονιά που ο τίτλος θα κρινόταν κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Οι 93 βαθμοί που συγκέντρωσε ο Σουμάχερ με τη Ferrari, ήταν αρκετοί για να ξεπεράσει τους 91 του Κίμι Ράικονεν (McLaren Mercedes), με τον Κολομβιανό Χουάν Πάμπλο Μοντόγια (Williams BMW) να μένει τρίτος αλλά όχι μακριά με 82 βαθμούς. Σε ένα από τα πιο συγκλονιστικά πρωταθλήματα όλων των εποχών, «μάτωσαν» για τον τίτλο 3 οδηγοί, από 3 διαφορετικές ομάδες ενώ και ο πρωταθλητής στους κατασκευαστές κρίθηκε επίσης στο νήμα. Ferrari με 158, Williams με 144 και McLaren με 142 βαθμούς πάλεψαν μέχρι τον τελευταίο γύρο.

Στον αντίποδα ο Χάμιλτον με εξαίρεση τη σεζόν 2008 όπου επικράτησε του Μάσα με 1 βαθμό διαφορά (98 με 97), με την Ferrari να κερδίζει το πρωτάθλημα κατασκευαστών, κάτι που κάνει το επίτευγμα του Βρετανού ακόμη «επικότερο».

Στις υπόλοιπες σεζόν που κατέκτησαν τον τίτλο οι δυο τους, το μονοθέσιο τους ήταν το γρηγορότερο στο grid. Ίσως η Mercedes του Λιούις Χάμιλτον να ήταν λίγο παραπάνω «εκτός συναγωνισμού» στις εποχές της, απ’ ότι η Ferrari στις δικές της, αλλά ανόμοια πράγματα δεν μπορούν να συγκριθούν.

Οι πίστες που έγιναν… δεύτερο σπίτι τους

Μ. Σουμάχερ: 8 νίκες στο Γαλλικό Grand Prix, 7 στο Καναδικό και το GP του Σαν Μαρίνο, 6 στο Βελγικό, Ισπανικό, Ιαπωνέζικο και Ευρωπαϊκό GP.

Λ. Χάμιλτον: 6 νίκες στο Καναδικό, Ουγγρικό και στο GP των Ηνωμένων Πολιτειών.

Μπορεί να λέει πολλά ή και τίποτα, αλλά για τον Γερμανός υπήρχαν πίστες που μπορούσε να οδηγήσει με «κλειστά τα μάτια». Όχι μία ή δύο αγαπημένες, αλλά πολλές και με τελείως διαφορετικές καιρικές συνθήκες. Στον αντίποδα ο Άγγλος δεν έχει καταφέρει κάτι ανάλογο, τουλάχιστον μέχρι τώρα.

Περισσότερες pole positions

Λ. Χάμιλτον 81 σε 227 αγώνες (35,68 %)
Μ. Σουμάχερ 68 σε 308 αγώνες (22,08 %)

Ο Βρετανός είναι δίχως αμφιβολία ο «Βασιλιάς» των χρονομετρημένων κατατακτήριων. Οι δυο τους κατέχουν τις δύο πρώτες θέσεις στη λίστα όλων των εποχών, αλλά ο Χάμιλτον είναι φανερό ότι μπορεί να οδηγήσει ένα μονοθέσιο του στο όριο γι αυτό τον ένα γύρο, γρηγορότερα από τον καθένα.

Περισσότεροι τερματισμοί στην πρώτη τριάδα

Μ. Σουμάχερ: 155 σε 308 αγώνες (50,32 %)
Λ. Χάμιλτον: 132 σε 227 αγώνες (58,15 %)

Ο Γερμανός υπήρχαν φορές που έπαιρνε ρίσκα που δεν έβγαιναν και του στοίχιζαν. Αντίθετα ο Χάμιλτον οδηγούσε έχοντας την τακτική λίγο περισσότερο στο μυαλό του.

Τέλος αξίζει να αναφερθεί ότι ο Χάμιλτον κατέκτησε τον πρώτο του τίτλο σε μικρότερη ηλικία απ’ ότι ο Σουμάχερ. Ο Χάμιλτον έγινε πρώτη φορά πρωταθλητής της F1 όντας 23 ετών και 300 ημερών. Ο Γερμανός πανηγύρισε πρώτη φορά τον τίτλο σε ηλικία 25 ετών και 314 ημερών.

Είναι λοιπόν ο Χάμιλτον ήδη στο Hall of Fame της F1; Μπορεί να συγκριθεί με τον «εξωπραγματικό» Μίχαελ Σουμάχερ; Συνεχίζοντας στο δρόμο των επιτυχιών θα τα καταφέρει να συγκριθεί με τον Γερμανό; Ο λόγος, δικός σας…


Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here