Η νέα BMW 330e Sedan

0

Η δυναμική συμπεριφορά και η εξαιρετική απόδοση είναι τα διαπιστευτήρια της νέας BMW Σειράς 3 Sedan. Με την προσθήκη ενός plug-in υβριδικού συστήματος στη γκάμα κινητήρων, αυτά τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά αποκτούν μία πρόσθετη, όσο και πρωτοποριακή διάσταση.

Στη νέα 330e Sedan, η τελευταία γενιά της Τεχνολογίας BMW eDrive συνδυάζεται με έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα, για βελτιωμένες σπορ επιδόσεις και μία δυνατή εμπειρία ηλεκτροκίνησης. Το πρώτο στάνταρ XtraBoost που ενσωματώνεται σε μοντέλο BMW στιγμιαία προσθέτει 41 ίππους στη μέγιστη ισχύ του plug-in υβριδικού συστήματος των 252 ίππων.

Εκτός από την άμεση απόκριση, αυξάνεται και η ηλεκτρική αυτονομία της νέας 330e Sedan συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο κατά 50%. Έτσι, μπορεί τώρα να καλυφθεί απόσταση έως 60 χλμ με μηδενικούς ρύπους. Οι τιμές κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων μειώνονται πάνω από 10% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, φτάνοντας τα 1,7 λτ / 100 χλμ και τα 39 γρ /χλμ αντίστοιχα.

Στην 330e Sedan, η συνεργασία μεταξύ ηλεκτροκινητήρα και κινητήρα καύσης γίνεται «έξυπνα», καθώς περισσότερο από ποτέ, ο εξηλεκτρισμός του συστήματος κίνησης συμβάλλει στην αυξημένη απόδοση αλλά και στην επίτευξη οδηγικής απόλαυσης.

Το plug-in υβριδικό σύστημα περιλαμβάνει ένα 2λιτρο, 4κύλινδρο κινητήρα Τεχνολογίας TwinPower Turbo με ισχύ 184 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει συνεχή ισχύ 68 ίππων και στιγμιαία μέγιστη ισχύ 113 ίππων. Μαζί οι δύο μονάδες αποδίδουν 252 ίππους με μέγιστη ροπή 420 Nm. Σαν αποτέλεσμα, η 330e Sedan επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ. σε 6,0 δεύτερα και η τελική της ταχύτητα είναι 230 χλμ/ώρα.

Σε Hybrid mode, η νέα 330e Sedan μπορεί να αγγίζει τα 110 χλμ/ώρα μόνο με ηλεκτροκίνηση (30 χλμ/ώρα ταχύτερα από το προηγούμενο μοντέλο). Σε Electric mode, το όχημα μπορεί να λειτουργεί με μηδενικούς ρύπους ακόμα και σε ταχύτητες έως 140 χλμ/ώρα, αντί των 120 χλμ/ώρα του προηγούμενου μοντέλου.

Ένα νέο στοιχείο της 330e Sedan είναι το στάνταρ XtraBoost, που υπόσχεται υψηλότερο επίπεδο επιδόσεων. Η πρόσβαση σε αυτό γίνεται ενεργοποιώντας το Sport mode από το διακόπτη οδηγικής εμπειρίας. Για να υποστηρίξει τον κινητήρα καύσης σε δυναμικές συνθήκες οδήγησης, ο ηλεκτροκινητήρας με XtraBoost στιγμιαία παράγει επιπλέον ισχύ 41 ίππων (που είναι «αποθηκευμένη» στη μπαταρία υψηλής τάσης) πλέον της συνεχούς ροής ισχύος. Έτσι το αυτοκίνητο αποκτά τα χαρακτηριστικά επιδόσεων που αρμόζουν σε μια Σειρά 3 Sedan.

Εδώ -για πρώτη φορά σε υβριδικό μοντέλο BMW-, περιλαμβάνεται μία καμπύλη απόκρισης πεντάλ γκαζιού που προσφέρει σπορ αίσθηση σε συνδυασμό με ένα ειδικό πρόγραμμα αλλαγών σχέσεων για το 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic που κατεβάζει σχέσεις.

Το πρόσθετο XtraBoost δίνει πολύ καλύτερη αίσθηση επιτάχυνσης συγκριτικά με ένα συμβατικό μοντέλο εφάμιλλης ιπποδύναμης. Το XtraBoost μπορεί να χρησιμοποιείται ακόμα και όταν η μπαταρία έχει φορτιστεί ελάχιστα. Διατίθεται επίσης και για ελιγμούς kickdown και στη θέση M/S του επιλογέα σχέσεων.

Επιπλέον, ο προαιρετικός εξοπλισμός της νέας 330e (ειδικά μελετημένος για υβριδικό μοντέλο), περιλαμβάνει μία ακουστική προειδοποίηση για προστασία των πεζών.

Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic για εξοικονόμηση χώρου. Χάρη σε μία έξυπνη σχεδίαση, το κιβώτιο είναι μόλις 15 χλστ μακρύτερο από τις αντίστοιχες εκδόσεις μοντέλων της νέας Σειράς 3 Sedan με συμβατικό σύστημα κίνησης.

Η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας πετυχαίνει αξιοσημείωτη απόδοση, με την ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης, και με τον ηλεκτροκινητήρα σε ρόλο γεννήτριας.

Η ηλεκτρική ενέργεια που τροφοδοτείται με αυτό τον τρόπο στην μπαταρία υψηλής τάσης ή μέσω σύνδεσης στο ηλεκτρικό δίκτυο, αξιοποιείται και από το ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται πλέον γεννήτρια που να παίρνει ρεύμα από τον κινητήρα καύσης, κάτι που αυξάνει την απόδοση του συστήματος συνολικά.

Με συνολική ενεργειακή χωρητικότητα 12,0 kWh, η μπαταρία ιόντων λιθίου της νέας 330e Sedan πετυχαίνει ηλεκτρική αυτονομία έως 60 χλμ, δηλαδή 50% παραπάνω από το προηγούμενο μοντέλο. Παράλληλα, οι τιμές κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων μειώνονται κατά 10% (η κατανάλωση πέφτει στα 1,7 λτ / 100 χλμ και οι εκπομπές στα 39 γρ CO2 /χλμ στη δεύτερη γενιά του plug-in υβριδικού σπορ sedan.

Η μπαταρία υψηλής τάσης είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, ενώ το ρεζερβουάρ καυσίμου βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα, ώστε να μην θίγεται ο χώρος αποσκευών στο plug-in υβριδικό μοντέλο. Η χωρητικότητα των 375 λίτρων μπορεί να αυξηθεί ανάλογα με τις απαιτήσεις με την αναδίπλωση των διαιρούμενων πλατών των πίσω καθισμάτων (40: 20: 40).

Επιπλέον, σχεδόν ολόκληρη η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού που προορίζεται για τη νέα Σειρά 3 Sedan διατίθεται και για το plug-in υβριδικό μοντέλο. Πέραν της βασικής έκδοσης, η νέα 330e διατίθεται επίσης στις εκδόσεις Advantage, Sport Line, Luxury Line και M Sport.

Ο πελάτης μπορεί να παραγγείλει ανάρτηση Adaptive M, συμπεριλαμβανομένου του σπορ συστήματος διεύθυνσης Variable Sports Steering και του σπορ συστήματος πέδησης M. Διατίθεται ακόμα, το πλήρες πρόγραμμα καινοτόμων συστημάτων υποστήριξης οδηγού για βελτιστοποίηση της άνεσης και της ασφάλειας, ξεκινώντας από Driving Assistant Professional με σύστημα steering & lane guidance, μέχρι σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος (park assistant με reverse assistant) που αναλαμβάνει τον έλεγχο διεύθυνσης στους ελιγμούς με όπισθεν.

Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει σύστημα ρύθμισης θερμοκρασίας της καμπίνας (pre-heating & pre-conditioning). Εδώ η ενέργεια της μπαταρίας υψηλής τάσης χρησιμοποιείται επίσης για την λειτουργία του βοηθητικού καλοριφέρ. Σε χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες, το εσωτερικό μπορεί να θερμαίνεται άνετα πριν την εκκίνηση – ακόμα και σε κατάσταση χαμηλής φόρτισης της μπαταρίας. Για το λανσάρισμα της νέας 330e Sedan το καλοκαίρι του 2019, θα παρουσιαστούν νέες ψηφιακές υπηρεσίες που θα κάνουν πιο ελκυστική και πρακτική τη φόρτιση της μπαταρίας στα ταξίδια.

Με την επιλογή ενός δημόσιου σταθμού φόρτισης, το σύστημα πλοήγησης προσφέρει επίσης στον οδηγό μία λίστα με προτεινόμενα κοντινά ξενοδοχεία, εστιατόρια, café, τουριστικά αξιοθέατα και πολιτιστικά ιδρύματα.

Η διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης μπορεί επίσης να ελέγχεται μέσω του συστήματος απεικόνισης και ελέγχου του οχήματος. Ο οδηγός λαμβάνει τις πληροφορίες μαζί με μία πρόβλεψη διαθεσιμότητας του δημόσιου σταθμού φόρτισης την ώρα άφιξης. Επιπλέον, θα μπορεί να γίνεται κράτηση σε επιλεγμένους σταθμούς φόρτισης για  περιορισμένο χρόνο.

Νίκος Τσάδαρης


Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here