IKEA: 75 χρόνια δημιουργούν καλύτερη ζωή για τους καταναλωτές σε 50 χώρες

0

Ξεκίνησε από έναν έφηβο πάνω σε ένα ποδήλατο ο οποίος πωλούσε τα προϊόντα του μέσω ταχυδρομείου και μέσα σε 75 χρόνια κατάφερε να έχει παρουσία σε σχεδόν 50 αγορές με ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους να επισκέπτονται τα καταστήματά της. Ο λόγος για την ΙΚΕΑ.

Από τότε βέβαια έχουν αλλάξει πολλά. Από τον μακρινό Ιούλιο του 1943 όπου o Ingvar Kamprad ίδρυσε την ΙΚΕΑ σε ένα προάστιο του Älmhult, τον Ιούλιο του 2018, κατάφερε να απαριθμεί 419 καταστήματα ΙΚΕΑ σε 50 χώρες, ενώ παράλληλα απασχολεί 200.000 εργαζόμενους, θέτοντας ως κεντρική προσήλωση τη δημιουργία μιας καλύτερης καθημερινής ζωής για τους πολλούς του κόσμου, απολύτως εναρμονισμένη με τις επιθυμίες του κάθε ανθρώπου.

Υπάρχουν όμως και εκείνα που εδώ και 75 χρόνια για την ΙΚΕΑ παραμένουν σταθερά και αναλλοίωτα, όπως η διαρκής αναζήτηση νέων τρόπων προκειμένου να υλοποιηθεί το όραμά της στο επίκεντρο του οποίου τίθενται οι πολλοί, αναζητώντας παράλληλα νέες ευκαιρίες για το μέλλον.

Η παρουσία της ΙΚΕΑ κοσμεί την Ελληνική αγορά εδώ και αρκετά χρόνια. Η HOUSEMARKET A.E. του Ομίλου FOURLIS λειτουργεί στη χώρα μας για 17 χρόνια, με 5 καταστήματα και 5 Κέντρα Παραγγελιών και Παραλαβών ΙΚΕΑ, έχοντας καταστεί ηγέτιδα στην αγορά επίπλων αλλά και του οικιακού εξοπλισμού. Το πρώτο κατάστημα ΙΚΕΑ ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη το 2001. Στην Αθήνα το κατάστημα ΙΚΕΑ  Αεροδρόμιο άνοιξε τις πόρτες του το 2004 και το 2008 στον Κηφισό. Τον Οκτώβριο του 2009 και τον Δεκέμβριο του 2010 άνοιξαν και τα καταστήματα ΙΚΕΑ Λάρισας και Ιωαννίνων αντίστοιχα.

Οι ολοένα αυξανόμενες προσδοκίες των καταναλωτών αποτελούν μια σπουδαία πρόκληση για την ΙΚΕΑ. Έχει ξεκινήσει ήδη ένα δυναμικό πλάνο υιοθέτησης ψηφιακών τεχνολογιών για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών στα καταστήματα, όπως η εφαρμογή ΙΚΕΑ Greece, όπου πρόκειται για ένα χρήσιμο οδηγό για τις αγορές τους, ενώ την ίδια ώρα η εταιρεία επενδύει σε προηγμένες μεθόδους για την βελτιστοποίηση της απόδοσης του ηλεκτρονικού καταστήματος που διαθέτει.

Παράλληλα, η ΙΚΕΑ φροντίζει για τη βελτιωμένη εμπειρία εξυπηρέτησης των καταναλωτών και στα φυσικά της καταστήματα, προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες, που στοχεύουν σε πιο εύκολη και γρήγορη εξυπηρέτηση.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί, πως τον περασμένο Απρίλιο έκανε την εμφάνισή του στον Πειραιά το IKEA POP-UP STORE, ένα κατάστημα με προκαθορισμένη διάρκεια λειτουργίας, που θα βρίσκεται στην περιοχή μέχρι και τις 30 Νοεμβρίου 2018. Μία σημαντική κίνηση της εταιρείας, για να προσφέρει μία γεύση από την εμπειρία ΙΚΕΑ και στον κόσμο του Πειραιά.

Την  ίδια ώρα οι άνθρωποι της ΙΚΕΑ παραμένουν προσηλωμένοι στην ανάπτυξη ενός επιχειρηματικού μοντέλου, βασισμένου στην κυκλική οικονομία για μια πιο βιώσιμη καθημερινότητα, παρακολουθώντας εντατικά τις επιδράσεις των δραστηριοτήτων της εταιρείας στο περιβάλλον, θέτοντας ως στόχο τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε συνδυασμό με την εξοικονόμηση φυσικών πόρων, παράλληλα με την ευαισθητοποίηση των εργαζομένων για μια υπεύθυνη στάση ζωής.

Στα πλαίσιο αυτό, η φιλοσοφία της ΙΚΕΑ – ο λεγόμενος «Δημοκρατικός Σχεδιασμός» – θέτει στο επίκεντρο τη δημιουργία προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον και τον άνθρωπο, που συνδυάζουν design, ποιότητα, λειτουργικότητα και προσιτή τιμή για όλους. Καλοσχεδιασμένα αντικείμενα που αντέχουν στον χρόνο και αποκτούν αξία, ανταποκρινόμενα στις απαιτήσεις της καθημερινής ζωής. Απώτερος στόχος να γίνεται όσο το δυνατόν καλύτερη και πιο άνετη η ζωή στο σπίτι και ο καθένας να αισθάνεται όμορφα στον χώρο του.

Δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε και το σπουδαίο Πρόγραμμα Κοινωνικής Υπευθυνότητας του Ομίλου FOURLIS, “Σταθμοί Χαράς”, χάρη στο οποίο, από το 2013 έως και σήμερα, η ΙΚΕΑ έχει εξοπλίσει πάνω από 60 δημοτικούς βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς. «Σημαντικό κομμάτι τις στρατηγικής μας είναι και η ανταπόδοση στην κοινωνία, τους ανθρώπους μας και τους πελάτες μας. Γιατί στην ΙΚΕΑ πιστεύουμε ότι τα παιδιά είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι!», σημείωσε σε συνέντευξή του ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Παναγιώτης Κατηφόρης.

Νέες χαμηλές τιμές, προτεραιότητα οι πελάτες

Σε μια κίνηση πλήρως συνυφασμένη με την προτεραιότητα που θέτει η εταιρεία, που δεν είναι άλλη από την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών, προέβη σε μια επιπλέον σημαντική ενέργεια: Οι ήδη χαμηλές τιμές ΙΚΕΑ μειώθηκαν ακόμη περισσότερο!

Ειδικότερα, στο νέο κατάλογο για το 2019, οι καταναλωτές έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν σε όλες τις σελίδες του πολλά από τα προϊόντα με τις νέες χαμηλότερες τιμές, αλλά και παρουσίαση «7 ολόκληρων σπιτιών», συνδυασμένα με πολλές νέες ιδέες και καινούργια προϊόντα.

Έτσι, λοιπόν στην ΙΚΕΑ, έχουν κάθε λόγο να γιορτάζουν τα 75α γενέθλια και όλα όσα έχουν καταφέρει μέχρι σήμερα, αλλά και όσα έρχονται στο μέλλον, αφού έχουν πολλά ακόμη να γίνουν, όπως έλεγε και ο άνθρωπος που την ίδρυσε σ’ ένα μικρό προάστιο και από τότε έως σήμερα εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο: «Most things remain to be done».

Οι ημερομηνίες-σταθμός της ΙΚΕΑ

1943: Ο Ingvar Kamprad ιδρύει την ΙΚΕΑ.  Τα αρχικά ΙΚΕΑ σημαίνουν  Ingvar, Kamprad, Elmtaryd (ονομασία της οικογενειακής φάρμας) και Agunnaryd (ονομασία της περιοχής).

1948: Η ΙΚΕΑ παρουσιάζει μοντέρνα, κομψά έπιπλα.

1951: Ο πρώτος κατάλογος ΙΚΕΑ διανέμεται δωρεάν, όπως και σήμερα.

1956: Η συναρμολόγηση επίπλων από τους πελάτες αποτελεί πλέον μέρος της Φιλοσοφίας της ΙΚΕΑ. Οι επίπεδες συσκευασίες μειώνουν τα έξοδα μεταφοράς και ζημιών και κατά συνέπεια τις τιμές για τους πελάτες.

1958: Το πρώτο κατάστημα ΙΚΕΑ ανοίγει τις πόρτες του στο Älmhult, στη Σουηδία.

1960: Το κατάστημα IKEA στο Älmhult ανοίγει το πρώτο Εστιατόριο & Καφέ IKEA, με αποτέλεσμα οι πελάτες να παραμένουν για μεγαλύτερη διάρκεια στο κατάστημα.

1963: Το πρώτο κατάστημα ΙΚΕΑ εκτός Σουηδίας ανοίγει τις πόρτες του στη Νορβηγία.

1973: Το πρώτο κατάστημα ΙΚΕΑ εκτός Σκανδιναβίας ανοίγει τις πόρτες του στο Spreitenbach, στην Ελβετία.

2018 (28/7): 419 καταστήματα ΙΚΕΑ σε 50 χώρες και 200.000 εργαζόμενοι.

 


kathimerini.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here