Θέλουν να κλείσει το ντιλ του ΔΑΑ έως τις 28 Δεκεμβρίου

0


Για να ολοκληρωθεί η συμφωνία πριν τελειώσει η χρονιά, θα πρέπει η σύμβαση να κατατεθεί στη Βουλή πριν από τα Χριστούγεννα και να ψηφιστεί με τη μορφή του επείγοντος ή του κατεπείγοντος. Η διοίκηση και οι μέτοχοι του ΔΑΑ δεν θέλουν να καθυστερήσει άλλο η συμφωνία, καθώς για κάθε μήνα που περνάει, το τίμημα θα ανέρχεται κατά περίπου 10,5 εκατ. ευρώ.

Σε αγώνα δρόμου θα αποδυθεί η κυβέρνηση προκειμένου να κλείσει τη συμφωνία επέκτασης της παραχώρησης του ΔΑΑ μέχρι τις 28 Δεκεμβρίου που (εργασιακά) κλείνει η φετινή χρονιά. Αν συμβεί αυτό, το ΤΑΙΠΕΔ την ημέρα εκείνη θα εισπράξει 1,115 δισ. ευρώ και ο ΔΑΑ θα λάβει την 20ετή παράταση του δικαιώματος εκμετάλλευσης του αερολιμένα των Σπάτων.

Για να συμβεί όμως αυτό θα πρέπει η σύμβαση να κατατεθεί στη Βουλή πριν από τα Χριστούγεννα και να ψηφιστεί με τη μορφή του επείγοντος ή του κατεπείγοντος. Αναλόγως με τον τρόπο ψήφισης του σχεδίου νόμου, θα πρέπει να γίνει και η κατάθεσή του στη Βουλή. Αν ψηφιστεί με τη μορφή του επείγοντος η κατάθεσή του στη Βουλή πρέπει να γίνει τουλάχιστον την Τρίτη 18 Δεκεμβρίου, ενώ αν ψηφιστεί με τη μορφή του κατεπείγοντος η κατάθεσή του πρέπει να γίνει μέχρι την Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου. Ολα εξαρτώνται από τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο που θα είναι ο εισηγητής του σχεδίου νόμου.

Τόσο οι ελληνικές αρχές (ΤΑΙΠΕΔ, ΔΑΑ, υπουργείο Οικονομικών) όσο και οι κοινοτικές (DG Comp, ETΕπ) κινήθηκαν με γνώμονα τις προαναφερόμενες ημερομηνίες. Παράγοντες κοντά στη διαδικασία έκαναν λόγο για χρόνο-ρεκόρ των ευρωπαϊκών αρχών και κυρίως της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΙΒ) προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία, η συμφωνία να κλείσει πριν από το τέλος του έτους. Από την άλλη πλευρά, οι μέτοχοι του ΔΑΑ, αλλά και η διοίκησή του, έχουν κάθε λόγο να επιζητούν το κλείσιμο της νέας συμφωνίας άμεσα. Ηδη έχουν εξασφαλίσει χρηματοδότηση ύψους 645 εκατ. ευρώ από την Εθνική και την Πειραιώς και τα κεφάλαια αυτά θα προστεθούν στα περίπου 600 εκατ. ευρώ διαθέσιμα της επιχείρησης, προκειμένου να ολοκληρωθεί η συναλλαγή.

Η διοίκηση και οι μέτοχοι του ΔΑΑ δεν θέλουν να καθυστερήσει άλλο η συμφωνία, καθώς για κάθε μήνα που περνάει, το τίμημα θα ανέρχεται κατά περίπου 10,5 εκατ. Το πιο σημαντικό είναι ότι διοίκηση και μέτοχοι του ΔΑΑ, έχοντας την εμπειρία της αρχικής σύμβασης, φοβούνται μια πιθανή αλλαγή έτους, καθώς το 2019 είναι μια εκλογική χρονιά. Μάλιστα, παράγοντες κοντά στη συμφωνία επικαλούνται την περιπέτεια που σημειώθηκε στην αρχική συμφωνία με την απρόοπτη πτώση της κυβέρνησης Μητσοτάκη το 1993. Η αρχική σύμβαση που σχεδιαζόταν να ολοκληρωθεί μέσα στη χρονιά εκείνη, τελικά με την αλλαγή κυβέρνησης ολοκληρώθηκε το 1996.

Χθες η Ε.Ε. έδωσε το πράσινο φως να προχωρήσει η νέα συμφωνία με το αναθεωρημένο τίμημα του 1,115 δισ. Η αρμόδια επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ εκθείασε τη νέα συμφωνία, αναφέροντας ότι «η Επιτροπή έκρινε ότι το τίμημα ύψους 1,1 δισ. που θα καταβληθεί από τη ΔΑΑ για την εικοσαετή παράταση της σύμβασης παραχώρησης του αερολιμένα Αθηνών αντιστοιχεί στην εμπορική αξία». Ετσι δεν υφίσταται θέμα κρατικής ενίσχυσης.


kathimerini.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here