Εντονο ενδιαφέρον συνταξιοδοτικών ταμείων και funds για το 30% του ΔΑΑ

0


Δεδομένης της ήδη ισχυρής παρουσίας της στην Ελλάδα η Fraport δεν θα διεκδικήσει το 30% του ΔΑΑ.

Μεγάλο ενδιαφέρον από συνταξιοδοτικά ταμεία και επενδυτικά κεφάλαια βλέπουν οι άνθρωποι της αγοράς για την πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ). Αντίθετα, δεν αναμένεται η προσέλευση επενδυτών στρατηγικού ενδιαφέροντος, όπως είναι οι εταιρείες διαχείρισης ή/και μέτοχοι άλλων αεροδρομίων (operators).

Επίσης, δεν αναμένεται να συμμετάσχει στον διαγωνισμό η γερμανική Fraport που συγκαταλέγεται στους operators. Παρόλο που η πώληση αφορά μειοψηφικό ποσοστό στον ΔΑΑ, η γερμανική Fraport εκτιμάται ότι δεν θα συμμετάσχει καθώς διαθέτει ήδη ισχυρή η παρουσία στην ελληνική αγορά.

Μπορεί δηλαδή να τεθεί θέμα ανταγωνισμού. Εξάλλου, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, τίθενται και περιορισμοί (ρήτρες) από τη συμφωνία παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που έχει υπογράψει η εταιρεία με το ελληνικό Δημόσιο.

Για τις επενδυτικές εταιρείες ωστόσο που διαχειρίζονται κεφάλαια συνταξιοδοτικών ταμείων και ζητούν διασφαλισμένη απόδοση σε βάθος 20ετίας ή και περισσότερο, η συμμετοχή στον διαγωνισμό θεωρείται πολύ πιθανή. Καθώς μάλιστα δεν πωλούνται πολλά αντίστοιχου χαρακτήρα περιουσιακά στοιχεία διεθνώς, αναμένεται να υπάρξει σημαντικός αριθμός ενδιαφερομένων που επιζητούν μικρότερες αλλά πιο σταθερές αποδόσεις των επενδεδυμένων κεφαλαίων τους.

Υπό αυτά τα κριτήρια θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη η συμμετοχή του καναδικού επενδυτικού κεφαλαίου PSP Investments που ήδη ελέγχει το 40% των μετοχών του ΔΑΑ. Το επενδυτικό κεφάλαιο αναμένεται να επιδιώξει την αύξηση της συμμετοχής τουλάχιστον στο όριο πλειοψηφικού ελέγχου της επιχείρησης. Ετσι, εκτιμάται ότι είτε μόνο του είτε σε συνεργασία με τρίτους, θα επιχειρήσει να αυξήσει τον έλεγχο στο όριο λίγο πάνω από το 50%.

Δεδομένη επίσης θα πρέπει να θεωρείται και η βούληση του έτερου (ιδιώτη) μετόχου στον ΔΑΑ να αυξήσει τη συμμετοχή του. Πρόκειται για τον όμιλο Κοπελούζου, στελέχη του οποίου στο παρελθόν έχουν αφήσει να εννοηθεί ότι ο όμιλος ενδιαφέρεται για την απόκτηση επιπλέον μετοχών ΔΑΑ. Η υφιστάμενη συμμετοχή ανέρχεται στο 5% και οι μετοχές ανήκουν σε μέλη της οικογένειας του επιχειρηματία Δημήτρη Κοπελούζου.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο τελευταίος ενδιαφέρεται (τουλάχιστον) να διπλασιαστεί η συμμετοχή στην επιχείρηση.

Το τίμημα πώλησης του 30% του ΔΑΑ δεν μπορεί να προεξοφληθεί. Με δεδομένο όμως ότι μια επιχείρηση αξίζει περίπου επτά φορές τα λειτουργικά της κέρδη (ΕΒΙTDA), τότε η επιχειρηματική αξία της εταιρείας διαχείρισης του αερολιμένα των Σπάτων εκτιμάται σε περίπου 2 δισ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι η εταιρεία είχε λειτουργικά κέρδη EBITDA ύψους 284 εκατ. ευρώ, τα οποία για φέτος εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 300 εκατ. ευρώ. Και επειδή η συναλλαγή θα βασιστεί στα εκτιμώμενα κέρδη του 2019, είναι πιθανό η αποτίμηση του ΔΑΑ κατά την πώληση των μετοχών από το ΤΑΙΠΕΔ να είναι αρκετά υψηλότερη των 2 δισ. ευρώ.

Το 30% των πωλούμενων μετοχών αντιστοιχεί τουλάχιστον σε 600 εκατ. ευρώ. Βεβαίως, η επιχείρηση τώρα ετοιμάζεται να δανειστεί περίπου 650 εκατ. ευρώ προκειμένου να χρηματοδοτήσει την επέκταση της άδειας εκμετάλλευσης του αερολιμένα. Το γεγονός αυτό θα μειώσει ισόποσα την επιχειρηματική της αξία.

Πάντως, στο ΤΑΙΠΕΔ είναι ενθουσιώδεις με τις εξελίξεις στον ΔΑΑ, καθώς μόνον η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση αναμένεται να αποφέρει πάνω από 1,7 δισ. ευρώ. Και αν σε αυτά συνυπολογιστεί και το 1,2 δισ. ευρώ της Fraport, σημαίνει ότι τα αεροδρόμια της χώρας θα αποφέρουν περίπου το 50% των εσόδων του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.

Η συναλλαγή, όπως ανέφεραν πρόσφατα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, δεν θα επηρεαστεί από τις επικείμενες πολιτικές εξελίξεις. Ούτως ή άλλως, η Ν.Δ. έχει ταχθεί υπέρ των αποκρατικοποιήσεων, ενώ θεωρείται δύσκολο οποιαδήποτε κυβέρνηση και αν προκύψει να παρεκκλίνει από τους στόχους του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.


kathimerini.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here