Τέλη κυκλοφορίας 2022: Χωρίς αυξομειώσεις – Πόσα θα πληρώσουμε και ποια ΙΧ απαλλάσσονται

0

Μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου αναμένεται να αναρτηθούν στο Taxisnet τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων. Κερδισμένοι φέτος θα είναι όσοι έχουν οχήματα τα οποία ταξινομήθηκαν μετά την 1 Ιανουαρίου 2021. Τα τέλη για τα οχήματα τα οποία εκπέμπουν έως 122 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο τα οποία έχουν ταξινομηθεί μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 θα είναι μηδενικά. Οχήματα που εκπέμπουν πάνω από 122 γρ/CO2 θα πληρώσουν Τέλη Κυκλοφορίας ανάλογα με τις εκπομπές CO2.

Του ΝΙΚΟΥ ΡΟΓΚΑΚΟΥ

Ειδικότερα ο τρόπος υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας 2022 για τα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 ορίζεται ως εξής:

Εκπομπές CO2  Tιμή (ευρώ)

0-122     0

123-139 0,64

140-166 0,70

167-208 0,85

209-224 1,87

225-240 2,20

241-260 2,50

261-280 2,70

Πάνω από 281   2,82

Οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν την 31/12/2000 θα πληρώσουν από 22 ευρώ έως 1.230 ευρώ ανάλογα με τον τύπο και το έτος ταξινόμησης.

Οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 1/1/2001 έως 31/12/2005 θα πληρώσουν από 22 ευρώ έως 1.260 ευρώ ανάλογα με τον τύπο και το έτος ταξινόμησης.

Το κράτος ευελπιστεί να εισπράξει περίπου 1,1 δισ. ευρώ από τα Τέλη Κυκλοφορίας 2022. Οι ιδιοκτήτες οχημάτων όπως και κάθε χρόνο θα μπορούν να εξοφλήσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας 2021 έως τα τέλη Δεκεμβρίου είτε μετρητοίς είτε χρησιμοποιώντας κάποια πιστωτική κάρτα που επιτρέπει την εξόφλησή τους από 9 έως και 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις.

ΙΧ  του 2006 και μετά (Κ2-Κ3)

Οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 1/1/2006 έως 31/10/2010 θα πληρώσουν από 22 ευρώ έως 1.380 ευρώ ανάλογα με τον τύπο και το έτος ταξινόμησης.

Κυβισμός             Έτος Ταξινόμησης 2006-2010

Ως 300 κ.ε.          22 ευρώ

301 – 785 κ.ε.      55 ευρώ

786 – 1.071 κ.ε. 120 ευρώ

1.071 – 1.375 κ.ε               135 ευρώ

1.358 – 1.548 κ.ε.              255 ευρώ

1.549 – 1.738 κ.ε.              280 ευρώ

1.739 – 1.928 κ.ε.              320 ευρώ

1.929 – 2.357 κ.ε.              690 ευρώ

2.358 – 3.000 κ.ε.              920 ευρώ

3.001 –   4.000 κ.ε.             1.150 ευρώ

4.001  και άνω   1.380 ευρώ

Οι κάτοχοι οχημάτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1η Νοεμβρίου 2010 έως 31/12/2021 καταβάλλουν Τέλη Κυκλοφορίας σύμφωνα με τις εκπομπές CO2.

Εκπομπές CO2  (γρ./χλμ.)            Τέλη (ανά γρ. C02)

0 – 90    0 ευρώ

91 – 100                0.90 ευρώ

101 – 120             0.98 ευρώ

121 – 140             1.20 ευρώ

141 – 160             1.85 ευρώ

161 – 180             2.45 ευρώ

181 – 200             2.78 ευρώ

201 – 250             3.05 ευρώ

251 και άνω        3.72 ευρώ

«Πονοκέφαλος» τεκμήρια και Φόρος Πολυτελείας 

Σε δύσκολη εξίσωση για το οικονομικό επιτελείο έχουν εξελιχθεί τα τεκμήρια διαβίωσης όσο και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης καθώς η κατάργησή τους έχει εξαγγελθεί πριν από πολλούς μήνες αλλά η έλευση του κορωνοϊού που προκάλεσε την επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης έχει παρατείνει την αναστολή τους.

Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες στο τραπέζι των διαβουλεύσεων έχει πέσει και πάλι η πλήρης ή σταδιακή κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης και κατ΄επέκταση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης με την ολοκλήρωση του ηλεκτρονικού περιουσιολογίου. Μάλιστα στελέχη από το οικονομικό επιτελείο εκτιμούν πως μόλις  ενεργοποιηθούν όλες οι παράμετροι των ηλεκτρονικών εφαρμογών για τα αυτοκίνητα και τα ακίνητα θα είναι εφικτή η κατάργηση των τεκμηρίων και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης.

Αν καθυστερήσει να συμβεί αυτό τότε είναι πολύ πιθανό να δούμε μια σταδιακή μείωση των ποσών σε τεκμήρια και Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης μέχρι την πλήρη ενεργοποίηση των online εφαρμογών.

Πάντως οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μπορούν να απαλλαγούν από τα χαράτσια με την ηλεκτρονική κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας και να πληρώσουν μέρος αυτών πραγματοποιώντας άρση ακινησίας όταν δημοσιευθεί η σχετική ρύθμιση που θα αφορά στην χρήση του 2022.

Το οικονομικό επιτελείο θεωρεί πως οι αλλαγές που έγιναν πέρυσι στα Τέλη Κυκλοφορίας και αφορούν στα αυτοκίνητα με 1η άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 έχουν καλύψει τις αναταράξεις που προκάλεσε η εφαρμογή του νέου προτύπου μέτρησης εκπομπών CO2 (WLTP) προς όφελος των ιδιοκτητών αυτοκινήτων οπότε και δεν χρειάζεται να προβούν σε περαιτέρω αλλαγές.

Παρ΄ όλα αυτά υπάρχουν και κάποια κυβερνητικά στελέχη που πιέζουν να θεσπιστούν χαράτσια στα παλιά αυτοκίνητα αλλά προφανώς λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά και του κορωνοϊού που δημιούργησε έκτακτες οικονομικές καταστάσεις κάτι τέτοιο θεωρείται απίθανο να γίνει αυτή τη στιγμή.

Από την έντυπη έκδοση της «Βραδυνής της Κυριακής»


ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here