Η τέχνη της ορθής στελέχωσης ξενοδοχείων με… 60 ειδικότητες

0
20


Ενα μεγάλο ξενοδοχείο αναζητεί από υδραυλικό, σομελιέ και ναυαγοσώστη μέχρι εξειδικευμένους επαγγελματίες για τις κρατήσεις, αλλά και για το σπα.

Ποια είναι τα καθήκοντα του beach manager και του guest relations manager; Οι παραπάνω «όροι», άγνωστοι στους μη μυημένους στoν ταχέως αναπτυσσόμενο τουριστικό κλάδο, αποτελούν μόνον μερικές από τις νέες ειδικότητες που αναζητούν τα πολυτελή ξενοδοχεία. Μπορεί η ανεργία να είναι υψηλή και ο αριθμός όσων κάνουν σπουδές στα τουριστικά να μεγαλώνει συνεχώς, φαίνεται όμως ότι μεγάλες (και μικρές) ξενοδοχειακές μονάδες δυσκολεύονται συχνά να βρουν τον… κατάλληλο άνθρωπο για την κατάλληλη θέση. Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, πραγματοποιείται στις 26 Ιανουαρίου το 1ο φόρουμ ανθρωπίνου δυναμικού στην ξενοδοχειακή βιομηχανία, που απευθύνεται σε ανέργους, φοιτητές, αλλά και εργαζομένους. Ο Ιανουάριος είναι μεν «νεκρός» μήνας για τα ελληνικά θέρετρα, αποτελεί όμως την καλύτερη χρονική στιγμή για το κλείσιμο συνεργασιών για την επερχόμενη θερινή σεζόν, που ξεκινά δειλά μετά τον Μάρτιο. Στην ημερίδα το «παρών» θα δώσει η υπουργός Τουρισμού Ελενα Κουντουρά, αλλά και ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιώς, καθηγητής Αγγελος Κότιος.

Η πρωτοβουλία της διοργάνωσης, που τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου και του ΠΑΠΕΙ, ανήκει στην εξειδικευμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα ανθρώπινου δυναμικού Innjobs.net, στην οποία έχουν σε ενάμιση χρόνο εγγραφεί 1.576 εργοδότες και 2.758 εν δυνάμει εργαζόμενοι με 60 διαφορετικές ειδικότητες. Η εν λόγω πλατφόρμα φέρνει σε επαφή τις δύο πλευρές, οι οποίες μπορούν να επικοινωνούν χωρίς μεσάζοντα, προκειμένου να διερευνήσουν ενδεχόμενη συνεργασία. Με την ίδια λογική είναι δομημένη και η ημερίδα, στην οποία ύστερα από μια θεωρητική προσέγγιση του αντικειμένου, προσωπάρχες από τις μεγαλύτερες αλυσίδες ξενοδοχείων σε Ελλάδα και Κύπρο θα έχουν συναντήσεις B2C με ενδιαφερόμενους εργαζομένους. Επισημαίνεται ότι η εκδήλωση, που θα λάβει χώρα στο ξενοδοχείο Wyndham Grand Hotel, έχει ελεύθερη είσοδο, απαιτείται όμως προεγγραφή.

«Αξονας γύρω από τον οποίο δημιουργήσαμε το innjobs είναι το τρίπτυχο “τεχνολογία – τουρισμός – ανεργία”», εξηγεί στην «Κ» ο ιδρυτής της ιστοσελίδας κ. Αργύρης Νταουλιάρης, ο οποίος, έχοντας μακρά θητεία στον χώρο, είναι πεπεισμένος για την αναγκαιότητα συνεχούς επιμόρφωσης των εργαζομένων στον τουρισμό, δεδομένου ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας και ο διεθνής ανταγωνισμός ανεβάζουν συνεχώς τον πήχυ. «Κάποτε ο πελάτης έμπαινε στο δωμάτιο με κλειδί, μετά με ηλεκτρονική κάρτα και σήμερα με το κινητό του, στο οποίο έχουμε στείλει τον ανάλογο κωδικό», αναφέρει ενδεικτικά ο κ. Νταουλιάρης. «Αντίστοιχα, κάποτε κάναμε κρατήσεις μέσω ταξιδιωτικών γραφείων ή τηλεφωνικά, σήμερα τις κάνουμε διαδικτυακά, αλλά, αν μια ιστοσελίδα έχει live chat, ένας προικισμένος εργαζόμενος μπορεί να πουλήσει επιπλέον πακέτα». Οπως διευκρινίζει ο ίδιος, η προσέγγιση είναι πλέον πελατοκεντρική, εξ ου και οι guest relations managers, που θα κτίσουν σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη σε βάθος χρόνου, είναι περιζήτητοι. «Ενα μεγάλο ξενοδοχείο αναζητεί από υδραυλικό, σομελιέ και ναυαγοσώστη μέχρι εξειδικευμένους επαγγελματίες για το τμήμα μάρκετινγκ, το λογιστήριο, τις κρατήσεις, αλλά και το σπα». Δεδομένου ότι πολλοί κλάδοι επλήγησαν από την οικονομική κρίση, πάλαι ποτέ εργαζόμενοι στον τραπεζικό τομέα, τη φαρμακοβιομηχανία, την εκπαίδευση, ακόμα και τις κατασκευές, φλερτάρουν με την προοπτική να μεταπηδήσουν στα τουριστικά. «Πολύ συχνά έχουν το υπόβαθρο για να απασχοληθούν σε ξενοδοχεία, καθώς προέρχονται από ανθρωποκεντρικά επαγγέλματα και γνωρίζουν ξένες γλώσσες», σημειώνει ο κ. Νταουλιάρης, «απαιτείται, ωστόσο, σχετική εκπαίδευση, κάτι που ισχύει και για όσους έχουν σπουδάσει τουριστικά».


kathimerini.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here