Μεγάλες πιέσεις στον κλάδο της ένδυσης

0

Από τον Μάρτιο και μετά, η κατάσταση στην αγορά είναι άσχημη, λένε παράγοντες του κλάδου. Οι πωλήσεις σε σχέση με το 2019 έχουν μειωθεί, ενώ υποτονικές ήταν και την περίοδο του Πάσχα. [A.P.]

Πιέσεις συνεχίζουν να ασκούνται στον «πολύπαθο» –όπως τον χαρακτηρίζουν παράγοντες της αγοράς– κλάδο της ένδυσης λόγω της αύξησης του κόστους της ενέργειας, του κύματος ακρίβειας, της πτώσης του διαθέσιμου εισοδήματος, των κακών καιρικών συνθηκών κατά τη διάρκεια του Μαρτίου αλλά και της κακής ψυχολογίας του κόσμου λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Οπως έδειξε και πρόσφατη έρευνα της Focus Bari που διεξήχθη 5-12 Απριλίου, λόγω της ακρίβειας το 56% των Ελλήνων μείωσε την κατανάλωση προϊόντων ένδυσης – υπόδησης, ενώ το 18% σταμάτησε τελείως να τα αγοράζει. Στο μεταξύ, μεγάλες επιχειρήσεις, όπως ο όμιλος Β&F, που αναπτύσσει τα γνωστά brands BSB και Lynne, παρά τη σημαντική άνοδο στα βασικά οικονομικά μεγέθη για τη χρήση του 2021, παραμένουν επιφυλακτικές –τουλάχιστον μέχρι στιγμής– ως προς την υλοποίηση επενδύσεων για την περαιτέρω επέκτασή τους. «Κάθε χρόνο καταρτίζουμε ένα επενδυτικό πλάνο. Αναφορικά με το “άνοιγμά” μας, έχουμε αποφασίσει να κάνουμε υπομονή ένα δίμηνο – τρίμηνο για να δούμε τι γίνεται», αναφέρουν στην «Κ» κύκλοι της εταιρείας. Σε επίπεδο ομίλου, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 77,96 εκατ. ευρώ το 2021, από 55,17 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 8,14 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 1,05 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι προσφάτως ο όμιλος ανακάλεσε και την απόφασή του για δημιουργία θυγατρικής στη Βουλγαρία.

Σύμφωνα με έρευνα, το 56% των Ελλήνων μείωσε τις αγορές ρούχων και παπουτσιών, ενώ το 18% σταμάτησε τελείως να τα αγοράζει.

Ακολουθώντας την πορεία του κλάδου της ένδυσης, ο όμιλος B&F σημείωσε άνοδο πωλήσεων 27% το πρώτο δίμηνο του 2022 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, αύξηση που αποδίδεται στο γεγονός ότι το μεγαλύτερο διάστημα του διμήνου του 2021 η αγορά ήταν κλειστή λόγω των περιοριστικών μέτρων κατά του κορωνοϊού. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε μέσα στην εβδομάδα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοιμου Ενδύματος Ελλάδος, το πρώτο δίμηνο του 2022 οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων σημείωσαν αύξηση 46% και ανήλθαν στα 240 εκατ. ευρώ, από 164,5 εκατ. ευρώ το πρώτο δίμηνο του 2021 (όταν τα εμπορικά καταστήματα παρέμειναν κλειστά στο μεγαλύτερο διάστημα), ενώ και η συνολική αξία των εξαγωγών της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας ανήλθε το ίδιο διάστημα σε 412 εκατ. ευρώ έναντι 309 εκατ. ευρώ το 2021. Ακόμη μεγαλύτερη αύξηση, της τάξεως του 55%, σημειώθηκε και στις εισαγωγές.

«Από τον Μάρτιο και μετά, η περίοδος είναι άσχημη. Οι πωλήσεις σε σχέση με το 2019 έχουν μειωθεί στην εγχώρια αγορά, ενώ υποτονικές ήταν και την περίοδο του Πάσχα, με εξαίρεση ενδεχομένως την κατηγορία του παιδικού ενδύματος», αναφέρουν εκπρόσωποι του Συνδέσμου. «Η ένδυση – υπόδηση είναι ο κλάδος που έχει δεχθεί τη μεγαλύτερη πίεση όλα τα προηγούμενα χρόνια, αυτός που επλήγη περισσότερο στην πανδημία και τώρα λόγω της ενεργειακής κρίσης. Ενδεικτικά, ο κλάδος αυτός έχει απολέσει το 65% του τζίρου στη δεκαετία 2009-2019», σημειώνει ο Θεόδωρος Καπράλος, αντιπρόεδρος της ΕΣΕΕ και πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, υποστηρίζοντας πως το Πάσχα οι καταναλωτές, ευλόγως, το ήδη ελαχιστοποιημένο διαθέσιμο εισόδημά τους αποφάσισαν να το διαθέσουν για να φύγουν εκτός Αθηνών, κάτι που αποδεικνύει πως ο τζίρος στον κλάδο της ένδυσης ήταν υποτονικός.


πηγη

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ