Καλαφάτης: Έργα 9,3 δισ. ευρώ στη Θεσσαλονίκη έως το 2030

0

Στον κυβερνητικό σχεδιασμό για να καταστεί η Θεσσαλονίκη κυρίαρχη δύναμη στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης) Σταύρος Καλαφάτης, μιλώντας στο OT FORUM που διεξάγεται στην Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο της 86ης ΔΕΘ.

Ο κ. Καλαφάτης τόνισε πως βρίσκονται σε εξέλιξη, σε διάφορα στάδια, πάνω από 30 έργα και σχέδια. «Για πρώτη φορά υπάρχει ένας συνολικός σχεδιασμός για τη Θεσσαλονίκη του 2030, με έργα ύψους 9,3 δισ. ευρώ. Πρόκειται για έργα δημόσια και ιδιωτικά που βασίζονται σε τέσσερα επίπεδα και τρεις στόχους», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η Θεσσαλονίκη του 2030

Όπως είπε ο αρμόδιος υφυπουργός, τα έργα αφορούν τις υποδομές, την υγεία & πρόνοια, την καινοτομία & βιομηχανία, καθώς και τις αναπλάσεις. «Κυρίαρχος στόχος είναι έως το 2030 η Θεσσαλονίκη να διεκπεραιώσει τον κυρίαρχο ρόλο της στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Παράλληλα, υπάρχουν δύο θεμελιώδεις στόχοι: Πρώτον να ικανοποιήσουμε όλα τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της περιοχής, όπως τα πολύ αξιόλογα εκπαιδευτικά ιδρύματα, τους ίδιους τους κατοίκους και τη φιλοξενία. Δεύτερος στόχος είναι να καλυφθεί το κενό που υπάρχει με τη δυτική Θεσσαλονίκη (κενό στις υποδομές, υποβαθμισμένο περιβάλλον και ελλείψεις). Το νέο ογκολογικό νοσοκομείο θα γίνει στη δυτική Θεσσαλονίκη και ήδη χωροθετήθηκε, ενώ σε παραγωγικό επίπεδο θα κατασκευαστεί logistics center και επιχειρηματικό κέντρο).


Σύμφωνα με τον κ. Καλαφάτη, αυτοί οι δύο στόχοι λειτουργούν ανεξάρτητα και μαζί καλύπτουν τον κυρίαρχο στόχο.

Ερωτηθείς σχετικά ο υφυπουργός Εσωτερικών τόνισε πως οι πόροι για την υλοποίηση των έργων θα είναι ως επί το πλείστον ευρωπαϊκοί (ΕΣΠΑ, Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και Ταμείο Ανάκαμψης).

Αναφερόμενος στη δημιουργία των γηπέδων του ΠΑΟΚ και του Άρη, ο κ. καλαφάτης τα χαρακτήρισε ως πυλώνες ανάπτυξης, ενώ αναφορικά με το Σέιχ Σου, ο ίδιος επεσήμανε ότι το περιαστικό δάσος της πόλης αποτελεί ένα στοίχημα και στόχος είναι να γίνει φιλικό προς τους κατοίκους, επισκέψιμο και βιώσιμο με ήπιες παρεμβάσεις.

Το Μετρό

Σε ό,τι αφορά το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο κ. Καλαφάτης σημείωσε ότι «πρέπει να είμαστε ειλικρινείς, γιατί ο κόσμος της πόλης νοιώθει προσβεβλημένος και ταπεινωμένος. Εμείς επιλέξαμε να μιλάμε ελάχιστα. Το έργο έχει φτάσει στο 86% και ισχύουν οι προθεσμίες για παράδοση της βασικής γραμμής στο τέλος του 2023», τόνισε και πρόσθεσε πως «επεξεργαζόμαστε και την επέκταση στη δυτική Θεσσαλονίκη».