Η ναυτιλία εξελίσσετε ραγδαία, έχει απαιτήσεις, τα πλοία πλέον είναι
υπερμεγέθη [τα εμπορικά πλοία φτάνουν τα 400μ].
Θα σταθώ στα μέσα πρόσδεσης λιμένα – Μελέτη κ νέα ασφαλή εφαρμογή.
Στο παρελθόν μέχρι κ σήμερα, στα λιμάνια ανά το κόσμο έχουν σημειωθεί
ατυχήματα με τραγικά αποτελέσματα όπως:
* Αποκοπή, εκτόξευση, σπάσιμο κάβου κατά τη πρόσδεση η απόδεση του
πλοίου [αποτέλεσμα το θάνατο ανθρώπου], έχω προσωπική εμπειρία.
* Σπάσιμο κάβων με αποτέλεσμα, σύγκρουση πλοίων εντός λιμένα, υλικές
ζημιές με υπερβολικά υψηλά κόστη κτλ.
Το έκαστο πλοίο , προκειμένου να ελλιμενιστεί, [να δέσει – πέσει δίπλα]
στη ναυτική γλώσσα, χρησιμοποίει κάβους [ειδικά σχοινιά, διαφόρων διαμέτρου
κ σύσταση υλικού, ελαστικότητα].
Οι ‘Οργανισμοίoi Λιμένων’ προκειμένου να μειώσουν τα ποσοστά κ τις
πιθανότητες ατυχημάτων, επινόησε κ εφάρμοσαν το παρακάτω, πλέον τεχνικό
εξελιγμένο σύστημα πρόσδεσης.
1. Vacuum Mooring System [ Σύστημα πρόσδεσης ‘κενού’]
* Λειτουργεί με κενό αέρος, δημιουργώντας κενό μεταξύ της των
επιφανειών [έντασης 400ΚΝ].
* Αντοχή δέσμευσης μέχρι ανέμους 70 κόμβους / ήτοι 129.5χλμ σε
εγκάρσια θέση [γωνία 90 º ].
* Ακολουθεί τη διαμήκη / κάθετη του πλοίου, δίχως να αποκολληθεί
2.Πλεονεκτήματα
* Μειωμένες εκπομπές ρύπων [πλοίου], χάρη στην ταχύτερη διαδικασία
πρόσδεσης.
* Πρόσδεση και απόδοση σε χρόνο [max 40″].
* Δεν απαιτούνται μέσα πρόσδεσης πλοίου.
* Χρειάζεται μόνο ένας χειριστής.
* Εξοικονόμηση καυσίμων πλοίου .
* Μειωμένος κίνδυνος ατυχημάτων ελλιμενισμού.
* Ακριβής και αυτόματη επανατοποθέτηση του πλοίου.
* Μειωμένη κίνηση του πλοίου όταν είναι ελλιμενισμένο.[λόγο καιρικών
συνθηκών].
* Λιγότερη φθορά στα προστατευτικά λιμένα [Fenders], στις ράμπες,
κάβους καθώς και της πλευρικής επιφάνειας του πλοίου
* Δυνατότητα εξοικονόμησης υποδομών, χώρου.
Με εκτίμηση
Δημήτριος Σ. ΠΑΠΑΤΣΑΤΣΗΣ